واکنش انجمن تغذیه ایران به تبلیغات فریبنده روغن «غنچه»

ارتباطات برتر: رئیس انجمن تغذیه ایران به تبلیغات فریبنده روغن «غنچه» واکنش نشان داد.
واکنش انجمن تغذیه ایران به تبلیغات فریبنده روغن «غنچه»
دیگران چه می خوانند:
به گزارش ارتباطات برتر: رئیس انجمن تغذیه ایران در واکنش به خبر «تبلیغات فریبنده یک روغن خوراکی / «تکوفرول» باعث جوانی می‌شود؟» منتشر شده در خبرگزاری فارس، ضمن ارائه پاره‌ای از توضیحات یادآور شد: «شرکت غنچه با سوء استفاده از این همکاری وساخت تیزر های گمراه کننده و اغواگرانه مردم را تشویق به استفاده بی چون و چرا و بدون حد و مرز از روغن به بهانه جوان ماندن!  می نماید که این مسئله در دراز مدت می تواند باعث آسیب رساندن به سلامت جامعه گردد.»

متن کامل توضیحات به شرح زیر است:

«با سلام

 احتراما به استحضار می رساند " انجمن تغذیه ایران" در راستای حمایت از محصولات سالم و سلامت محور تفاهم نامه ی همکاری با شرکت غنچه امضا نموده است . این شرکت با ارائه مدارک و مستندات لازم و نیز مجوزهای قانونی اخذ شده از مراجع قانونی ذیصلاح ، انجمن را مجاب نمود که به عنوان پیشگام در تولید روغن های خوراکی نسل سوم که در آن میزان درصد اسیدهای چرب ترانس و همینطور درصد اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3 و امگا 9 در ارتباط با یکدیگر به صورت هوشمند محاسبه ، تنظیم و تولید می نماید که البته پس از بررسی های به عمل آمده مشخص گردید که  در نوع خود بی نظیر بوده و برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است .

متاسفانه علیرغم این نو آوری که منجر به امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین گردید، شرکت غنچه با سوء استفاده از این همکاری وساخت تیزر های گمراه کننده و اغواگرانه مردم را تشویق به استفاده بی چون و چرا و بدون حد و مرز از روغن به بهانه جوان ماندن !!!  می نماید که این مسئله در دراز مدت می تواند باعث آسیب رساندن به سلامت جامعه گردد.

تذکرات لازم و مکرر به صورت کتبی و جلسه حضوری به مدیران شرکت غنچه داده شد تا از پخش این تیزرها از تلویزیون جلوگیری نمایند که متاسفانه علیرغم قول مساعد اقدام عملیاتی لازم برای توقف این تیزرها هنوز صورت نگرفته است . لذا طی نامه شماره 20570 مورخ25/6/1400 خطاب به رئیس محترم سازمان صدا و سیما درخواست گردید تا در اسرع وقت نسبت به توقف پخش  این تیزر ها از شبکه های مختلف صدا و سیما اقدام نمایند .

بدیهی است با توجه به ویژگی های این محصول و ضرورت دریافت حدود بیست و پنج تاسی درصد از کالری مورد نیاز روزانه از روغن ها در یک تغذیه سالم که سه اصل ضروری آن تنوع، تعادل و کفایت می باشد، می توان در فرصت ایجاد شده، نحوه ساخت و تولید تیزرهای جدید را با هماهنگی این انجمن و شرکت غنچه مورد بازبینی قرار داده و اقدام لازم معمول گردد. شایان ذکر است در صورت عدم تمکین شرکت مذکور از اصول کلی علمی و اخلاقی این تفاهم نامه همکاری به علت تخلف شرکت غنچه به صورت یکطرفه فسخ می گردد.

با احترام،  دکتر جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انجمن تغذیه ایران»


منبع: فارس

واکنش انجمن تغذیه ایران به تبلیغات فریبنده روغن «غنچه»

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟