باطله برداری ۶۵ میلیون تن از مهر ماه سال گذشته تا کنون

ارتباطات برتر: مدیرعامل شرکت دشت یوز دره انجیر از باطله برداری ۶۵ میلیون تن از مهر ماه سال گذشته تا کنون خبر داد.
باطله برداری ۶۵ میلیون تن از مهر ماه سال گذشته تا کنون
دیگران چه می خوانند:
به گزارش پایگاه خبری ارتباطات برتر:   محمد رضا کاظم پور، در گفت و گو با  رصد بورس در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران گفت : از زمانی که پروانه اکتشاف معدن آریز ( آنومالی D19) به  شرکت دشت یوز واگذار شد ، کار ژئوفیزیک آن آغاز و منجر به کشف 2 توده ماده معدنی در محدوده ثبتی d19  شد و مراحل ابتدایی گمانی زنی و اکتشافات اولیه آن آغاز  و تا به امروز 25 هزار متر گمانه زده شده است که از این رقم 5 هزار متر آن  در آهن حفاری شده است .
بهره بردار معدن اریز یا   d19  تصریح کرد : همزمان با کار شناسایی، پیشنهاد باطله برداری حین اکتشاف مطرح و انجام آن که برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد با پیگیری های فراوان در جلسه اقتصاد مقاومتی مورد تایید قرار گرفت و خوشبختانه از مهر ماه سال گذشته تاکنون 65 میلیون تن باطله برداری انجام شده است که بطور میانگین بین ماهی  6 تا 7 میلیون تن باطله برداری است .
کاظم پور ادامه داد: برای دستیابی به ماده معدنی که در عمق 170 متری سطح زمین است حدود 140 میلیون تن بایستی باطله برداری انجام شود که تا به حال 65 میلیون تن آن انجام و در تلاش هستیم تا پایان آبان ماه سال آینده کار باطله برداری حین اکتشاف را به گونه ای پیش ببریم که شروع به استخراج سنگ آهن کنیم.
وی در خصوص چشم انداز 10 ساله معدن D19 گفت : با توجه به نبود امکانات زیر ساخت های لازم در منطقه معدن در حال حاضر در تلاش هستیم زیرساخت های لازم اعم از برق ، آب و .... را فراهم کرده و در همین راستا با شرکت ارتباطات سیار ایران وارد مذاکره شده و دکل مخابراتی را خریداری و هم اکنون امکان اینترنت پرسرعت را در منطقه معدن فراهم کرده ضمن آن که به زودی بستر انتقال اطلاعات ترابری و هوشمند سازی معدن (دیسپاچینگ) راه اندازی خواهد شد.
کاظم پور در پایان اظهارداشت :  هم اکنون 800 نفر در منطقه معدن مشغول به کار هستند و پیش بینی می شود این عدد تا 1500 نفر به صورت اشتغال مستقیم افزایش یابد.

باطله برداری ۶۵ میلیون تن از مهر ماه سال گذشته تا کنون

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟