مفیدترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری

ارتباطات برتر: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از زبده‌ترین روش‌ها و راهکارهای عملی برای سرمایه‌گذارانی که خصوصاً در زمینه بورس تجربه و توانایی بالقوه‌ای ندارند، می‌توانند برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار بگیرند. در این مطلب به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کارگزاری مفید و دلایل علاقه و میزان توانمندی برای سرمایه مشتریان پرداخته شده است که با هم می‌خوانیم:
مفیدترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری
دیگران چه می خوانند:
به گزارش ارتباطات برتر:
 شما و اقتصاد نوشت: چند سالی است که صندوق‌های سرمایه گذاری بیشتر از گذشته مورد توجه فعالان بازار سرمایه به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های حضور و استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه قرار گرفته است. چرا که با بهره‌مندی از این توانمندی سرمایه‌گذاران می‌توانند تا بدون صرف ساعت ها زمان برای آموزش بورس، بررسی روندهای بازار و یافتن سهم‌ های ارزشمند، علاوه بر کاهش قابل توجه ریسک سرمایه گذاری به‌دلیل سپردن سرمایه خود به متخصصان باتجربه در زمینه سرمایه گذاری علمی، از رشد بازار سرمایه منتفع شوند.
صندوق سرمایه گذاری چیست؟
در شرایط کنونی اقتصادی که حفظ ارزش پول اولویت بالایی دارد، اهمیت سرمایه‌گذاری بسیار پررنگ‌تر از گذشته است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان روشی برای فعالیت غیرمستقیم و کم‌ریسک در بازار سرمایه با دریافت مجوزهای قانونی، تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کند.
 
سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا اصطلاحاً سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه یکی از روش‌های کم‌ریسک و توصیه‌شده از سوی کارشناسان و حرفه‌ای‌ها در بازار سرمایه برای مدیریت دارایی محسوب می‌شود. سودآوری و امنیت این روش در برابر نوسانات شدید بورس نسبت به روش معاملات مستقیم در بازار سهام با بررسی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته قابل اثبات است.
 
در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم افراد به‌جای اینکه خودشان در بورس اقدام به خرید و فروش سهام  کنند که نیاز به دانش، اطلاعات، تخصص و زمان کافی دارد، سرمایه خود را در اختیار صندوق‌ها قرار می‌دهند تا کارشناسان و متخصصان بازار سرمایه این دارایی را در بورس به جریان انداخته و نفع آن به صاحب سرمایه برسد.
 
مدیریت وجوه سرمایه‌گذاران هر صندوق توسط گروهی از معامله‌گران و تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه انجام می‌شود. طبیعتاً صندوق‌های سرمایه‌گذاری با وجود افراد متخصص و حجم بالای سرمایه تحت مدیریت در شرایطی که بازار سرمایه در روند صعودی قرار دارد، سود مناسب و زمانی که بازار در شرایط ریزش قرار می‌گیرد کمتر ضرر ناشی از افت شاخص بورس را متوجه صاحبان سرمایه می‌کند.  
 
میزان ریسک و بازدهی مورد انتظار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسته به نوع صندوق‌ها، با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بر اساس میزان پذیرش ریسک از سوی سرمایه‌گذاران به آن‌ها گزینه‌ای جهت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.
 
مفیدترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری
 
یکی از مهمترین مواردی که برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری باید در نظر داشت، میزان ریسکی است که هر سرمایه‌گذار حاضر به پذیرش آن است. مهم‌ترین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق‌های سهامی، مختلط و درآمد ثابت است که به‌ترتیب بیشترین تا کمترین میزان ریسک را دارند. شما باید ابتدا میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجید، سپس با در نظر گرفتن آن، صندوق سرمایه گذاری مناسب خود را انتخاب کنید.
 
دیدگاه بلندمدت و انتخاب صندوق‌های معتبر بازار سرمایه می تواند در مدیریت دارایی و سرمایه گذاری موفق تعیین کننده باشد. برای نمونه، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز مفید از ابتدای تاسیس بیش از ۳۶ هزار درصد سود داشته است. به‌عبارتی، اگر فردی در سال ۱۳۸۷ مبلغ یک میلیون تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌کرد، امروز سرمایه‌اش به ۳۶۵ میلیون تومان می‌رسید. بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری مفید در مقایسه با سایر بازارها مثل مسکن، طلا، خودرو، ارز و... بازده به‌مراتب بالاتری داشته است.
 
حضور تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه در تیم مدیریت سرمایه‌گذاری هر یک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مفید، ریسک و بازده به نحو مطلوبی کنترل شده و مدیریت دارایی به گونه‌ای حرفه‌ای انجام می‌شود.
 
کارگزاری مفید با تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع، در تلاش است طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران را پوشش دهد. این صندوق‌ها شامل صندوق‌های سهامی (پیشتاز، پیشرو، امید توسعه، اطلس)، شاخصی (آرام)، مختلط (ممتاز)، درآمد ثابت (حامی، نامی و آوند)، صندوق تضمین و صندوق سرمایه گذاری طلا (عیار) هستند.
 
صندوق‌های سرمایه‌ گذاری کارگزاری مفید
 
مدیریت دارایی کارگزاری مفید ۱۲ صندوق سرمایه‌گذاری دارد که انواع مختلف صندوق‌ها را پوشش می‌دهد تا افراد با میزان دارایی مختلف و سطوح ریسک متفاوت بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.  
 
صندوق‌های سهامی مفید
 
در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی کارگزاری مفید، چهار صندوق با نام‌های پیشتاز، پیشرو، امید توسعه (مبتنی بر صدور و ابطال) و اطلس (قابل‌معامله یا ETF) را تحت مدیریت دارد که ویژگی این صندوق‌ها کسب بازدهی بالا در ازای تحمل ریسک بالا است.  
 
به سود ۳۶ هزار درصدی صندوق پیشتاز مفید اشاره شد؛ صندوق سرمایه‌گذاری پیشرو مفید نیز سود بیش از ۶ هزار درصدی داشته است. به‌عبارتی، اگر فردی در سال ۱۳۹۰ ابتدای تأسیس صندوق پیشرو یک میلیون تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری می کرد، امروز سرمایه‌اش ۶۰ میلیون تومان می‌شد. صندوق امید توسعه با سود حدود ۲۵۰۰ درصدی از ابتدای تأسیس یعنی سال ۱۳۹۲ تاکنون و صندوق اطلس نیز سود بیش از ۲۴۰۰ درصدی از ابتدای تأسیس در دی ماه سال ۱۳۹۲ تا امروز داشته است.
 
صندوق‌های درآمد ثابت مفید
 
کارگزاری مفید دو صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به نام‌های حامی و نامی دارد. این صندوق‌ها سرمایه تحت مدیریت خود را عمدتاً به خرید اوراق درآمد ثابت در بازار سرمایه اختصاص می‌دهند که برای سرمایه‌گذاران حتماً پرداخت سود دارند و معمولاً بازده‌شان بالاتر از سود سپرده‌های بانکی است.
 
برای نمونه، سود صندوق حامی مفید طی یک سال بیش از ۱۸ درصد بوده است که بالاتر از سود سپرده بانکی است. صندوق حامی مفید در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد. صندوق نامی نیز دیگر صندوق درآمد ثابت کارگزاری مفید، طی ۳ سال اخیر ۷۲.۲ درصد سود معادل سالانه ۲۴ درصد را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.    
 
صندوق مختلط مفید
 
یکی از مهم‌ترین صندوق‌های با دارایی مختلط مفید صندوق ممتاز است که از نظر بازدهی و ریسک در میانه صندوق های درآمد ثابت و سهامی قرار می‌گیرد. صندوق ممتاز در سال ۱۳۸۸ پذیره‌نویسی شده که تا امروز بیش از ۱۹۰۰ درصد بازدهی داشته است. برای مثال، اگر فردی در ابتدای تأسیس این صندوق مبلغ ۷ میلیون تومان معادل حدودی خرید یک دستگاه خودرو پراید در آن سال را در صندوق ممتاز سرمایه‌گذاری می‌کرد، امروز سرمایه‌ای بیش از ۱۳۰ میلیون تومان در اختیار داشت.  
 
صندوق سرمایه‌گذاری سکه طلا مفید
 
«عیار» نام صندوق سرمایه‌گذاری بر مبنای سکه طلای کارگزاری مفید است که عمده سرمایه‌گذاری این صندوق بر گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مبتنی بر سکه طلا صورت می‌گیرد. صندوق عیار مفید سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و از نوع قابل معامله ETF محسوب می‌شود.
 
عملکرد این صندوق‌ها به عملکرد سکه طلا بستگی دارد و همچنین این راهکار به‌صورت غیرمستقیم می‌تواند نوسانات نرخ دلار را هم پوشش دهد.  
 
برای آشنایی بیشتر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مفید پیشنهاد می‌کنیم به سایت کارگزاری مفید مراجعه و جزئیات کامل این صندوق‌ها را مطالعه کنید.

مفیدترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟