ساخت کشتی غول پیکر در ایران

استاندار مازندران با تاکید بر گسترش روابط با کشورهای همسایه از مشخص شدن مجری ساخت کشتی غول پیکر ایران و افزایش 2 برابری توان داخلی در تعمیر کشتی خبر داد.
ساخت کشتی غول پیکر در ایران

یوسف نوری در آیین کیل‌گذاری شناور لایروبی هزار مترمکعبی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و اداره کل بنادر و دریانورد بندر نوشهر در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بهشهر اظهار کرد: مجموعه کشتیرانی صدرا عملکرد بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشت و در حال حاضر در مرحله تکاملی خود قرار دارد.

وی با بیان این‌که مجموعه صدرا در حال تکمیل، ساخت و تعمیر کشتی‌های بزرگ برای کشور است، گفت: با توجه به پس‌روی آب دریای خزر و لایروبی بندر نوشهر ساخت دو فروند کشتی 3 هزار و 500 تنی در صدرا شروع شد که تا شهریور سال آینده ساخت آن به پایان می‌رسد.

دیگران چه می خوانند:

استاندار مازندران عنوان کرد: با توجه به دانش فنی بالای مجموعه صدرا با توسعه زیرساخت‌ها توان کشتی‌سازی این مجموعه به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در راستای سیاست کلی توسعه دریامحور به فرموده رهبر معظم انقلاب توسعه زیرساخت‌های تولید با توجه به شعار سال و مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفت.

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال 1347 در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناورهای دریایی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد و این شرکت درحال حاضر مجهز به جامع ترین و کامل ترین امکانات برای طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناورها است.

این مجموعه دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهند و شرکت صدرا با تلاش مستمر برای ارتقای سطح تکنولوژی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال 1376 موفق به اخذ گواهینامه ایزو 9001 در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فرا ساحلی نفت و گاز، کشتی سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO 9001: 2008، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001: 2007 را گرفت.

استاندار مازندران: پیمانکار ساخت کشتی «غول پیکر» بندر امیرآباد تعیین شد
بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست‌گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند با شکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و 300 هکتار وسعت و همچنین 220 هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر 300 میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده 7.5 میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از 15 پست اسکله با ظرفیت 10 میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

منطقه امیرآباد از ظرفیت‌های بندری بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر را بیش از پیش تجربه کند که این امر به شکوفایی اقتصادی این دیار کمک می‌کند.


ساخت کشتی غول پیکر در ایران

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟