به گزارش شماواقتصاد و به نقل از رویکرد کیش، موسوی در گفتوگو با خبرنگار این رسانه، اظهار داشت: فضای آموزشی باید طوری طراحی شود که دانشآموزان با ورود به کلاس احساس نشاط کنند، اما تحقق این هدف بدون همکاری اولیا غیرممکن است.
وی، در ادامه تصریح کرد که نقش خانوادهها فقط مالی نیست و این مهم میتواند شامل تخصصهایی چون نقاشی، رنگآمیزی، تعمیر نیمکتها و طراحی محیطهای آموزشی باشد.
او افزود: حدود60 تا 70 درصد اولیای مدارس توان کمک دارند و بخش زیادی از پیشرفت مراکز آموزشی جزیره کیش از همین مشارکتها تحقق می یابد، در حالیکه بودجه رسمی مدارس حتی خرج یک ماه فعالیت معمول را نیز تامین نمی کند.
موسوی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل جدی معیشت معلمان پرداخت و افزود: بسیاری از فرهنگیان با شوق به جزیره میآیند، اما پس از مواجه با هزینههای سنگین اجاره و…، ناچار به ترک کیش میشوند. و این اتفاق ناخوشایند منتج به کلاسهای خالی و کمبود جدی نیروی آموزشی می شود.
به گفته موسوی؛ یک طرح تعهد پنجساله میتواند خیال معلم را از مسکن؛ آسوده و پایداری آموزشی جزیره را تضمین کند.
مدرسه جمهوری اسلامی واقع در پایگاه هوایی کیش، یکی از مراکز آموزشی قدیمی جزیره کیش، از سال 1348 شروع ساخته آن آغاز شد. به گفته موسوی، این مرکز با سازهای که سیستم برق، لولهکشی و نورپردازی آن به دهه 40 بازمیگردد، فاصله زیادی با استانداردهای آموزشی روز دارد.
موسوی خواستار همکاری جدی مجموعه های متولی با آموزش و پرورش شد تا با تأمین زیرساختهای رفاهی و تجهیز مدارس، روند خروج فرهنگیان از کیش متوقف شود. او تأکید کرد که این حمایتها نهتنها کیفیت آموزش، بلکه آینده تحصیلی دانشآموزان جزیره را تضمین خواهد کرد.
0 دیدگاه