این مدیر فنی 17 ساله شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ رهوب، در نشستی که امروز 13 آذر در مرکز همایشهای هتل قلب تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: کمپینهای تبلیغاتی شرکتهایی چون تاژ، سایپا، سنایچ و تیسیال بهعنوان تجربههایش در زمینه بازاریابی و کمپینهای تبلیغاتی از جمله اقدامات وی بوده به طوری که کمپین فروش دورههای زبان انگلیسی شایان بهجتی از دیگر فعالیتهای این مدیر فنی نوجوان به شمار میرود.
حمیده جعفری میگوید که بهواسطه فعالیتهای والدینش در حوزه طراحی سایت، بازاریابی و برنامهنویسی، در سن 9 سالگی تصمیم به ترک تحصیل گرفته و علاقهاش در حوزه برنامهنویسی را دنبال کرده است. این نوجوان 17 ساله که اکنون مدیر فنی (CTO) شرکت «رهوب» است در صحبتهایش به چالشهایی اشاره میکند که هنگام همکاری با مشتریان این شرکت داشته است. سن کم و ترکتحصیل از دلایل عدم پذیرش او در سالهای کاری او بوده است. با این حال، حمیده جعفری توضیح میدهد که چطور توانسته مشتریان این شرکت را با کار خود راضی نگهدارد. او درباره مسیر توسعه خود اینچنین میگوید: «ابتدا کار را با یادگیری نرمافزارهای گرافیکی شروع کردم و پس از آن به سمت فرانتاِند رفتم. بعد از مدتی متوجه شدم که علاقهام حوزه بکاِند است و بخشهای محاسباتی و حل مسئله برایم جذابتر هستند.»
جعفری در ادامه توضیح میدهد که در دورههای برنامهنویسی دانشگاه تهران برای دریافت مدرک و رشد آموزشی خود شرکت کرده است. این مدیرفنی 17 ساله به اصحاب رسانه میگوید: «از 9 سالگی که ترک تحصیل کردم، تلاشم این بود که در حوزه کاریام بهعنوان برنامهنویس پیشرفت کنم اما خیلیها قصد همکاری با ما را نداشتند چون میگفتند که این فرد سن کمی دارد و درس هم نخوانده است. برای همین، در 13 سالگی در اولین دوره برنامهنویسی react native دانشگاه تهران ثبتنام کردم و مدرک آن را گرفتم. قبل از آن هم کار در حوزه مشاوره را در آموزشگاه متخصصان آینده شروع کرده بودم. چون نمیخواستم محدود شوم، حوزه کاریام را گسترش دادم و در 14 سالگی توانستم مدیر پروژه بشوم.»
مدیر فنی شرکت رهوب از برگزاری مسابقه استعدادیابی برای برنامهنویسان زیر 18 سال در این شرکت فعال در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ خبر داد و گفت که 50 نفر را در مسیر طراحی سایت آموزش داده و در حال حاضر 3 نفر از دانشپذیران این دوره همکار او شدهاند. حمیده جعفری در ادامه این نشست خبری، به ارائه سوابق فعالیتهایش در زمینههای طراحی سایت و کمپینهای تبلیغاتی پرداخت.
او توضیح میدهد که تاکنون توانسته بیش از 200 وبسایت ایرانی و 50 سایت بینالمللی را با کدنویسی اختصاصی طراحی کند. از سایتهایی که حمیده جعفری و تیم فنی رهوب طراحی کردهاند میتوان به روان رشد، شایان بهجتی، نرمافزار گستر آپادانا، همگامان، علی ویترین، پویا احراز و دکتر فلز اشاره کرد. او همچنین طراحی سایت یک استارتاپ خارجی در حوزه لوازم آرایشی با نام « برند ریویوز» را برعهده داشته است.
جعفری حمیده جعفری در پاسخ به این سوال که آیا از ترک تحصیل پشیمان شده یا نه، گفت: «مسیر زندگی هر کسی متفاوت است و من دیگران را به ترک تحصیل تشویق نمیکنم اما درباره خودم ترجیح میدهم که در حوزه کاریام متخصص شوم و توسعه فردی را تجربه کنم. برای همین هم هست که با وجود مشکلات و چالشهایی که درس نخواندن برایم به وجود آورده و بیاعتمادی مشتریان را دیدهام، از درس نخواندن پشیمان نیستم و سعی کردهام با انجام یک کار باکیفیت، اعتماد مشتریان را جلب کنم و کیفیت کارم را بالاتر ببرم.»
در انتهای نشست، تیم همکاران وی با تمجید از هوش و عملکرد حمیده جعفری، وی را یکی از بهترین نوجوانان این کشور دانستند که به بهترین شیوه ممکن به فعالیت در حوزه آیتی مشغول است.
0 دیدگاه